Skip to main content

Właściwe zarządzanie przedsiębiorstwem oprócz organizowania w nim wszelkich procesów decyzyjnych powinno polegać również na odpowiednim zarządzaniu nim od strony sieci informatycznej. Na czym to polega?

Obsługa informatyczna firmy powinna polegać na właściwym informatyzowaniu procesów, odpowiednim zarządzaniu oraz administrowaniem sieciami i zapleczem IT. Dzięki odpowiedniej organizacji IT firmy możemy skutecznie usprawnić pracę przedsiębiorstwa oraz łatwiej zarządzać całą strukturą organizacyjną firmy.

Odpowiednie zadbanie o właściwą obsługę IT możemy realizować na dwa sposoby:

  1. indywidualnie poprzez zatrudnienie informatyka w firmie, który będzie odpowiadał za całą obsługę sieci informatycznych w przedsiębiorstwie,
  2. poprzez outsourcing, czyli zlecenie obsługi procesów informatycznych firmie zewnętrznej.

Zdecydowanie się na jeden z powyższych wariantów uzależniony jest od wielu czynników, do których należą: podejście do zarządzania sieciami firmowymi, względy ekonomiczne, wielkość planowanych wdrożeń/usprawnień oraz indywidualne preferencje. W kierowaniu się odpowiednim wyborem ważna jest również właściwa ocena doświadczenia oraz zasobów odpowiednich do zarządzania środowiskiem informatycznym w firmie.

Czy odpowiednia obsługa informatyczna firmy zapewni jej sprawne działanie?

Dbając o odpowiednią obsługę informatyczną firmy już na etapie planowania jej struktury pozwala na szybkie wdrożenie rozwiązań IT, które skutecznie usprawniają działanie przedsiębiorstwa pod kątem organizacji procesów, jakie w nim zachodzą. Implementacja rozwiązań informatycznych może pomóc w: planowaniu oraz delegowaniu zadań pracowników, zarządzaniu kadrami, tworzeniu dokumentów księgowych poprzez wdrożenie sprawdzonych programów księgowych oraz w zarządzaniu obiegiem dokumentów w firmie.

Czy utrzymanie zaplecza IT jest kosztowne?

Wcześniejsza inwestycja w sprzęt, oprogramowanie oraz inne zasoby sieciowe nie powinna generować dodatkowych kosztów, jednak należy mieć na uwadze, że zawsze mogą wystąpić określone usterki. Dodatkowo, decydując się na indywidualne zarządzanie zapleczem w firmie, musimy mieć na uwadze stały koszt, jaki jest generowany przez dodatkowy etat w postaci informatyka. Z kolei, jeśli decydujemy się na outsourcing IT opłatą, którą będziemy ponosić będzie abonament lub inna forma wynagrodzenia, która zostanie ustalona w umowie. Kalkulacja kosztów tych dwóch rozwiązań powinna być indywidualnie przeprowadzona przez przedsiębiorstwo oraz poprzedzona właściwą analizą, w której zostaną określone cele, preferencje, zasoby oraz oczekiwania względem struktury administrowaniem zapleczem IT w  przedsiębiorstwie.